01 februari 2008

Brygubben i bloggstafetten 8 februari

Snart är det min tur att ta pinnen i vacker hand och skriva om ett givet ämne. Vad det blir? Det vet jag inte ännu.

Några ämnen jag hoppas på och bävar för.

  • Bli vän med ditt personnummer
  • Några vänliga ord om Alliansen
  • Primtalens betydelse för dynamiska grupper
  • Sundbyberg - om nackaborna själva får välja
  • Demokratiska framsteg i Kina
  • Det praktiska med teorier
  • Sanningen som överskattat rättesnöre
  • Hur den stora branden i Oslo 1624 inte påverkade unionsupplösningen
  • Livet som översittare
  • Om svårigheterna att lära av konsten att cykla
  • Hur 80/20-regeln kan effektivisera Stockholms modevecka
  • Varför en privatisering av Skatteverket skulle vara spännande
  • Humor eller mördarsniglar
  • Fördelarna med sträng kyla och mörker, framför ett liv i solen.
  • Enkelhetens punkt som svar på kunskapsbristen i den svenska valmanskåren
  • Hobbykirurgi som avdragsgill hushållsnära tjänst
  • Objektivitet som journalistisk hederssak
  • Svensk design i mötet med skånsk äggakaka
  • Sambandet mellan bildbandens avskaffanden och försämrade resultat på nationella prov
  • Att behöva göra rent i det Blå skåpet
  • Underskattade självklarheter jag glömt

Brygubben i Bloggstafetten den 8 februari

Andra bloggar om: , , ,

2 kommentarer:

Din vän sa...

Hihi, jag sparar länken så jag kan tipsa den som ska be dig ditt uppdrag.
:)
RS
bloggtidningen

Anonym sa...

att städa i det blå skåpet! :)